Primeur in België: mobiliteitspionier ŠKODA opent ŠTORE in DOCKS BRUXSEL
ŠKODA is sinds 1895 een belangrijke speler en pionier op vlak van mobiliteit en heeft zopas een eerste boetiek geopend die volledig in het teken staat van multimodale vervoermiddelen, wat een totaal vernieuwend concept is in België!
ŠKODA blijft trouw aan de "Simply Clever"-filosofie en is altijd op zoek naar nieuwe ideeën om het verschil te kunnen maken op vlak van mobiliteit. Precies daarom opende ŠKODA Belgium zijn eerste ŠTORE in het Brusselse winkelcentrum DOCKS. "Dit initiatief is een belangrijke primeur voor België", stelt Karl Lechat, directeur ŠKODA Belgium. "Geen enkele constructeur heeft ooit een shop geopend waar bezoekers informatie kunnen krijgen over het gamma voertuigen en eveneens kennis kunnen maken met talrijke vervoermiddelen die complementair zijn met de wagen voor een vlotte mobiliteit".
In de ŠTORE kunnen bezoekers – naast (nieuwe) modellen - tevens alternatieve mobiliteitsoplossingen van ŠKODA-partners ontdekken en aankopen zoals vouwfietsen van Ahooga of elektrische scooters van Segway… Ze krijgen ook op maat gemaakt advies om hun ŠKODA zo efficiënt mogelijk te gebruiken in combinatie met andere mobiliteitsoplossingen voor hun dagelijkse verplaatsingen, en kunnen er fietsen en andere vervoersmiddelen ter plaatse uitproberen. Verder biedt de ŠTORE tal van veiligheidsaccessoires waaronder helmen, lampen, vesten die nuttig zijn in stedelijke omgeving.
In een tijd waarin stress toeneemt en onze reistijd langer wordt, groeit de behoefte aan een betere en soepele mobiliteit die onze levenskwaliteit verbetert. Volgens een recente studie van Acerta combineert reeds meer dan 11% van de werknemers in de particuliere sector hun auto met een ander vervoermiddel (fiets, openbaar vervoer…) en stijgt dit jaar na jaar
Vernieuwend concept
De ŠTORE is veel meer dan een klassieke dealer waar bezoekers voertuigen kunnen bewonderen in een klassieke showroom. De ŠKODA ŠTORE is een platform waar informatie en kennis over de huidige mobiliteit met behulp van de nieuwe digitale tools wordt gedeeld. Het concept is ook innovatief omdat ŠKODA Belgium via de ŠTORE zijn status als invoerder van auto's bevestigt en in één moeite het gebruik van aanvullende mobiliteitsmodi bevordert. Daarom wil ŠKODA de klant op een vernieuwende locatie en in een andere context benaderen in de plaats van de huidige louter commerciële aanpak. "De keuze om ons in een winkelcentrum te vestigen waar ‘beleving’ centraal staat, is niet onbelangrijk. Dergelijke plaatsen worden geassocieerd met plezier en ontspanning, en precies daarom willen we willen met ons merk in deze eerder ongebruikelijke omgeving aanwezig zijn."
In het hart van de hoofdstad
Het DOCKS-winkelcentrum opende in 2016 en ligt in hartje Brussel. Er heerst een bijzonder ecologische en vooral milieubewuste aanpak en daarom is het de perfecte locatie om over stedelijke mobiliteit te communiceren. Binnenkort krijgen de bezoekers van ŠTORE een gratis mobility check- up aangeboden van onze experts, d.i. een persoonlijke analyse van hun mobiliteitsbehoeften op basis van de nieuwste technologie van Lab Box, de incubator voor start-ups van D'Ieteren Auto. De ŠTORE is ultramodern ingericht met Scandinavische meubelen van The Sofacompany. Via tal van aanraakschermen kunnen geïnteresseerden er zowel klassieke en alternatieve transportmiddelen ontdekken. De mobiliteitsboetiek ŠTORE is voor iedereen toegankelijk van maandag tot en met vrijdag tussen 10u en 19u en op zaterdag tussen 10u en 20u.
Permanente locatie
De ŠTORE is geen pop-up, want het moet een vaste waarde binnen de Brusselse mobiliteitsscène worden. Door de unieke ligging in combinatie met de interessante en soms verrassende content voor het publiek wil dit op korte termijn een hotspot in Brussel worden. Simply Clever, dus. Eind 2018 opende de constructeur al een Clever Store in het centrum van Haarlem, Nederland. Ook die sluit perfect aan bij de waarden van het merk, want de Clever Store biedt opmerkelijke oplossingen zoals een intelligente verwarmingsthermostaat of een robotstofzuiger. Kortom, technologieën die het comfort van de woning verhogen. ŠKODA wil duidelijk meer zijn dan een autoconstructeur en wil vooral blijven innoveren en verrassen, zoals blijkt uit de ŠTORE in het DOCKS shopping center. De ŠTORE is uniek en biedt bovenal een innovatieve benadering van multimodale mobiliteit.
In de beginjaren was ŠKODA fabrikant van fietsen en motorfietsen en later schakelde het merk over op auto's, zodat het merk ruim 120 jaar ervaring heeft met mobiliteit. ŠKODA is vandaag veel meer dan een autoconstructeur en gelooft in de toekomst van multimobiliteit. Daarom wilde het merk op het Autosalon van Brussel in januari een concreet antwoord bieden op het vraagstuk van ‘de laatste kilometer’. Klanten die een nieuwe auto kochten, kregen de keuze uit een klassieke korting, of een gedeeltelijke korting die werd aangevuld met en een elektrische step of een voucher voor een vouwfiets van Ahooga. "Deze actie viel in de smaak bij het publiek en de bedrijven", gaat Karl Lechat verder. "Dankzij deze ervaring zijn we ons bewust geworden van het groeiende belang van alternatieve mobiliteitsvormen en de potentiële markt die ze vertegenwoordigt."
Verdere informatie:
Catherine Van Geel
PR Manager
Tel.: 02/233 78 48
GSM: 0495 584 190
catherine.van.geel@dieteren.be
www.skoda-press.be
S19-15N - ŠTORE.pdf
PDF - 125 Kb